Vi hjelper dere med alt av praktiske gjøremål rundt en gravferd. Likevel er det en god del som ikke kan gjøres av andre enn dere.
Alle nære relasjoner må varsles om at dødsfallet har skjedd.
Denne lages av dere, eller med hjelp av prest/seremonileder.
– Arv og skifte igangsettes av arvingene direkte. Skjema til tingretten har normalt en frist på 60 dager etter dødsfallet.
– Bostedet. Ofte må dere ta stilling til hva som skal skje med avdødes bosted og eventuelt husdyr.
– Vi har samarbeid med Advokatkontoret Moa As, som kan gi 30 minutt gratis konsultasjon.
Igangsettes av den som sørger for gravferden direkte, eller via begravelsesbyrået. Frist: 6mnd etter gravferdsdato/ seremonidato.
– Posten.
– Bank – også utenlandske banker dersom det er relevant.
– Medlemskap i fagforeninger og organisasjoner. Noen medlemskap kan gi økonomisk støtte.
– Forsikringsselskap.
– Pensjonskasse.
– Aviser, nyhetsblad, m.m.
– Trafikkstasjon dersom den avdøde hadde kjøretøy.
– Telefon, internett, strømmeleverandører, nettlagring osv.
– Digitale tjenester / sosiale medier. Sjekk appene som avdøde har på telefonen/pc o.l.
– Avslutte andre betalende abonnementer.
Vi kan kontakte deg ved at du fyller ut ett av våre kontaktskjema.
Du kan benytte det enkle kontaktskjemaet med navn, epost og melding så vil vi kontakte deg.
Skjemaet for digital planlegging kan benyttes dersom du har noen detaljer og ønsker klart vedrørende en gravferd og vil registrere disse hos oss – du vil motta et uforpliktende prisoverslag og vi hjelper deg gjerne videre.
Du når oss alltid via telefon.